Life // Capsule wardrobe

maandag, juni 20, 2016


Ik was een beetje rond aan het kijken op internet, toen ik op een blog kwam genaamd; UnFancy. Ik kwam op haar blog terecht via een blogpost die over capsule wardrobes ging. Het klonk allemaal heel erg interessant en ik ben toen door haar blog heen gaan surfen. Ze vertelde over hoe ze altijd maar weer nieuwe kleren kocht en dat ze haar kast steeds minder aantrekkelijk vond. Ze wou een einde maken aan het vele, onnodige shoppen en genoegen nemen met minder. Ze bedacht het concept; Capsule wardrobe. Je hebt 37 items - kleren, jassen en schoenen - waar je 3 maanden lang mee doet(ik heb het aantal wel een beetje aangepast, om mee te beginnen). Je mag ondertussen geen nieuwe kleren kopen, totdat het tijd is voor de volgende 3 maanden. Zo weet je wat je graag draagt, je stijl is en wat je echt nog mist in je kast. Daar kan je dan in investeren. Dus geen impuls aankopen meer. Ze zegt (en iedereen die ik er tot nu toe over heb horen spreken) dat je echt weer van je kast gaat houden.
Nu heb ik een subtiele shopverslaving, dus leek het me heel erg gaaf om uit te proberen. Ik ben gelijk de instructies in haar artikel gaan volgen (hier).
Ook heeft ze een Capsule wardrobe planner ontworpen(gratis), die je kan vinden op haar site.

Ik ben heel erg enthousiast en ik ga dit de eerste 3 maanden flink vol proberen te houden, vooral het niks kopen, wordt een uitdaging. Ik zal er elke maand een update over schrijven.


Ik gebruik voortaan alleen de linkerhelft van mijn kast voor de kleren die ik draag, in mijn rechterdeel sla ik de rest op (voor de winter, etc.).

Wat vinden jullie van een Capsule Wardrobe?

3 opmerkingen :

  1. Oh wat een handig idee! Ik zou het eigenlijk ook een keer moeten doen, shop ook soms echt te veel en zie je door de bomen het bos niet meer in je kledingkast. Succes! En ben benieuwd naar de update.
    Liefs! Evelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mega goed idee! :) Ben benieuwd naar de update!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een super handig idee zeg, ik ben we erg benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen